Thanks A Lot Guys ;D

Tuesday, June 2, 2009

parking

akum.....da 3 ari tak update...weekend bz ngn kenduri..kt opis lak server problem..ni baru je ok...alhamdulillah..

ni aku nak cter skit pasal hal kenduri weekend lepas..ari sabtu aritu ade kenduri dekat ngn umah aku..depan umah aku tp selang dalam 5 umah camtu..tuan umah kenduri ni mmg dh mintak izin kt mak aku nk tumpang parking kt laman umah aku sbb parking tak cukup..ye la parking kt jalan pun dah penuh..kalau byk sgt kete parking kt jalan nanti susah lak kete nak selisih...mmg kitaorg tak kesah la org nak parking kt laman..name pun berjiran kena la tolong menolong...

so dalam kul 1tgh camtu kitaorg pun kuar umah sbb nak g kenduri kt tempat laen lak..then blk je umah trus ati aku jd panas..pasal pe? cube korang tgk gambar kt bwh ni..dengan selambernye kete camry ni leh parking kt porch kete umah aku..wei...agak2 la kan..kalau nak parking pon tak kan la sampai masuk dalam porch umah orang kan..hormat la skit..kitaorg dah kasi parking kt laman pun da cukup baik..yg wat aku lg bengang tu kitaorg yang tuan umah ni pun tak penah parking kt porch tu tau..ni bkn tempat parking la woiii!!

yang kete viva ni pun same..selamber je parking kete kat garaj umah aku..abis tu kitaorg nak parking kt mane? laman pun dah penuh dengan kete..so dengan hati yang panas (dah la cuaca panas kan) kitaorg lak terpakse parking kete kt luar umah..parking kat tepi jalan..pastu jalan kaki blk umah..

so masuk je umah aku trus tulis nota ni..pastu selit kt viper kete..puas hati aku..aku tunggu sampai tuan punye kete2 ni blk..pas diaorg baca je nota aku tu diaorg trus blah cmtu je..mintak maap pun tak..geram tau..aku mengintai je dari dalam umah..mak aku tak kasi aku kuar sbb takut aku gaduh ngn diaorg..hihi....


korang rase tindakan aku ni wajar ke tak? patut ke tak aku marah pasal hal camni..sbnrnye aku bkn la nak berkira sgt tp yg wat aku marah sgt sbb diaorg ni mcm tak hormat orang laen..penah tak diaorg pikir kalau bende ni jadi kt diaorg camne? musti diaorg pun marah kan...lu pikir la sendiri!!!

9 comments:

Rinna said...

Salam Hana..

Rasanya kalau Kak Rin pun bengang jugak kalau org tiba2 gi park kat porch umah kita..kan kan..

Kalau ati dah paneh..rasanya wajar kut heheheh :))

Hana Kamaruddin said...

Rinna..tu la psl sis..da le paneh bertambah2 paneh le jdnye..

CINTAMANISZ Lite said...

Huhu...pemandu ni ter over dose. Naper Hana tak tulis aje..cas parking berbumbung RM8 sehari, ekekekek..

haruan tasek said...

dah terlambat jadik tindakan ko sia2 tak dapat hasel rogi aje

Khas Lysha said...

rasanya lg elok kalo dibuat anouncement kot.. tp dah kejadian kan,.. diorg pon kena la paham org dah sediakan prking tu kira ok dah.. x le bergelimpangan kete diorg kat tepi jln kan,..

Dee said...

patutnyer tuan kenduri tu buatlah signboard no parking kat porch n garaj hana..tp dee tgk pun note hana baik je..sopan je..siap bg salam..sabar jelah..nk buat camanakan..adatlah tu..

rasp said...

ni yg dikatakan dah bagi betis nak peha lak..
isk isk isk...

BUJANG SUSAH said...

Salam.. mungkin tuan rumah kenduri tu dah bgtau kot nak parking mana2 pun boleh sbb dia dan minta izin. Cuma tuan punya kereta tu mungkin salah faham kot yg membuatkan dia igt rumah awk tu pun sama tuannya dgn rumah yg buat kenduri tu agaknya.. siapa yg x perhan buat silap kan. namanya pun manusia. Tp bila baca nota awk tu boleh dikira ok la ayatnya. klau sy yg kena mcm tu sy memang x puas hati punya.. saya x kira..cari awk sampai jumpa... pastu sy minta maaf.. hehhehe.. nak lagi best siap ushar no phone sekali... hehehehe...

Hana Kamaruddin said...

pape pun biar diaorg dpt pengajaran..laen kali tak wat lg...budi bahasa budaya kite..kene la kasik surat amaran baik2..hehe