Thanks A Lot Guys ;D

Monday, November 23, 2009

kek durian

ari jumaat last week aku cuti. pastu tetibe terajin nak wat kek durian. sekarang ni kan musim durian. so penggemar durian cam aku ni memang la tak leh tengok orang jual durian. mesti nak beli. kebetulan plak ari khamis aritu dudu ade beli durian. ni cubaan kali pertama aku wat kek ni. tah camne leh terpikir nak wat tah. bukak peti ais sume barang² ade so ape lagi. jeng³....

bahan²nye :

250gram buttercup
250gram tepung naik sendiri
180gram gula caster (kalau isi durian tu manis leh kurangkan gula)
200gram isi durian
4 biji telur
1 sudu esen vanila


masukkan buttercup & gula. pukul sampai kembang

then masuk tepung selang-seli ngan telur

dah sebati masukkan isi durian & esen vanila. pukul lagi sampai sebati

dah siap masuk dalam bekas. bakar dalam oven 180°c selama 45minit atau kekuningan (pandai² la korang tengok ek)
taraaaaa.......! dah masak ni la hasilnye. kek ni lembut betul & rasenye sodapppp......haha! puji diri sendiri.....ngeh²

SELAMAT MENCUBA

5 comments:

CINTAMANISZ Lite said...

amboi..mentang2 tgh musim duyan ni...wat kek duyan ye. Naper tak hantar kat akak sket, hehe...

.:: zeela zaynal ::. said...

sedapnyer.. lama dah tak makan durian!

Hana Kamaruddin said...

CINTAMANISZ Lite : hehe..ala kak.kek ni dah abis la.nnt kot2 rajin hana wat lg pastu pos p umah akak k....

zeela : skrg kn musim durian.blk tpg nnt leh hentam mkn byk2...

Cik Cookie said...

lapar laa plak.

Hana Kamaruddin said...

kalau lapar cepat2 g makan...